کد مطلب:314281 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:192

شاه سید علی در قم
برای توضیح بیشتر زندگانی حضرت شاه سید علی در قم، به جلد دوم كتاب چهره ی درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام، صفحات 197 - 196 مراجعه نمایید. در ذیل یك كرامت از آن امام زاده ی بزرگوار نقل می كنیم:

از عنفوان جوانی وقتی كه اندك تشخیصی حاصل شد، با مجالس و محافل سوگواری حضرت سیدالشهداء علیه السلام مأنوس شدم كه مهم ترین دلیل آن وجود پدری ارجمند و عاشق و خادم اهل بیت اطهار علیهم السلام و مادری شیفته ی ائمه ی اطهار علیهم السلام بود. در منزل پدری از زمان های دور اجداد ما هر كدام به نوبه ی خود مجالس سوگواری تشكیل داده و ضمنا در تكیه جدای قم خدمتگزار بوده اند. در این سال ها كه حقیر عهده دار خدماتی در هیئات مذهبی بوده ام، كرامات و معجزات فراوانی دیده ام كه هر كدام خود دلیل قاطعی بر عظمت معصومین علیهم السلام است. یكی از معجزاتی را كه برای خودم اتفاق افتاده به عنوان تیمن و تبرك تقدیم می كنم؛ ان شاءالله جوانان عزیز هر چه بیشتر و بهتر بكوشند تا خالصانه و عارفانه در كوی حسینی خدمتگزار باشند.

از سال ها قبل، اهالی محترم قم برای زیارت و توسل به بارگاه ملكوتی حضرت شاهزاده سید علی علیه السلام می رفتند و معمولا در آن مكان مقدس آش نذری پخته و از زوار پذیرایی می نمودند. حقیر وقتی هشت ساله بودم به اتفاق خانواده و اقوام دیگر با چند درشكه عازم این مكان مقدس شدیم، درشكه ی اولی كه سرنشینان آن خانواده ما بود، به كنار حرم رسید و ایستاد. حقیر با شتاب، در عالم كودكی، به طرف درشكه ی دیگری كه با سرعت می آمد دویدم و به زیر چرخ درشكه افتادم و دیگر چیزی نفهمیدم. بقیه ماجرا را از زبان مادرم بیان می كنم.

كسانی كه در آن مكان روحانی بودند به دور جسم حقیر كه وضعیت بسیار بدی داشت جمع شده، می خواستند كه فورا برای معالجه به طرف شهر ببرند؛ زیرا در آن سال ها، شهر فاصله زیادی تا حرم شاهزاده سید علی علیه السلام داشت، عده ای هم می گفتند نتیجه ندارد.



[ صفحه 128]



در این حال مادرم می گوید: ما میهمان این بزرگوار هستیم، او را به كنار ضریح ببرید؛ آقا خودشان لطف نموده، شفا می دهند.

چند نفر جسم مدهوش و تقریبا بی جان حقیر را به كنار ضریح مقدس می برند و چند دقیقه ای نمی گذرد كه صحیح و سالم از حرم بیرون می آیم كه این صحنه را كاملا به یاد دارم كه زوار چگونه مرا در آغوش كشیده و می بوسیدند.

آری، این امام زاده، كه از نواده های حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام است، هم چون آن بزرگوار، همیشه لطف و محبتشان شامل زوار و محبان می شود.

حقیر كه دارای دو اولاد هستم، در موقع تولد آنان، به اتفاق همسرم به حرم مقدس این بزرگوار رفته و از روح بلند و با عظمتشان سلامت روح و جسم فرزندان را خواستار شده ام.

قم - سید محمد جدا



[ صفحه 132]